Турски Бюрек с Кайма на фурна

Тук на скоро ми се отдаде възможност да посетя Одрин. Е, нали сме съседи, пък и стана предпочитана дестинация за шопинг. И така една събота бях там, точно с тази цел, хем да разгледам и да си купя това-онова. Няма как да посетиш Одрин и да пропуснеш факта да си купиш от техните кори. Е, няма как, точно и това направих. И сега  с тези кори ще спретна един Турски Бюрек с Кайма на фурна.

Турски Бюрек с Кайма на фурна

Продукти:

250 гр. Одрински кори, 250 гр. кайма (смес),5 с.л. олио, 2-3 средни картофа, 1 ч.л. сол, черен пипер, червен пипер, 120 мл. прясно мляко, 2 глави кромид лук, 1 яйце, 3 с.л. разтопено краве масло за отгоре

Турски Бюрек с Кайма на фурна

Начин на приготвяне:

Като за начало сваряваме картофите в съд с вода. Когато са готови обелете и смачкайте на пюре.

Турски Бюрек с Кайма на фурна

В съд с 1 с.л. мазнина запържете ситно нарязаният лук. Когато стане полупрозрачен добавете и каймата. Хубаво разбъркайте за да се раздроби каймата и да се запържи по-добре. След това към това добавете намачканите картофи. Бъркайте още 3-4 минути и след това добавете сол, черен и червен пипер. Започва да ухае апетитно, лигите чак да ти потекат.

Турски Бюрек с Кайма на фурна

Сега направете и втората смес с нея ще се мажат корите. За тази цел разбиваме яйцето с телена бъркалка, добавяме прясното мляко и 4 с.л. олио. След това извадете 1 лист от пакета и го разстелете на равна повърхност. След това с четка се маже цялата кора с яйчената смес. А после кората леко се прегъва в единият край, където ще слагате плънката.

Турски Бюрек с Кайма на фурна

След това навийте на руло и поставете в намазнена тавичка. За това количество, което аз ви показвам е нужно тавата да е с размери 26 см.  Така правим и с другите две кори. След това поливаме с остатъка от яйчената смес. Намажете с разтопено масло Турският Бюрек и после изпечете в предварително загрята фурна на 180 С, докато придобие златист загар.

Турски Бюрек с Кайма на фурна

Види му се краят!

След като е готов покрийте с кърпа за няколко минути и после може сладко да си похапнете. Искам да ви споделя нещо. Бях с изключителни резерви относно този бюрек, някак си баница с кайма ми звучеше странно. Викам си ще го направя пък ще видим… А то какво било! За тези, които се чудят и питат какво е, бих казала- Страхотно е по вкус и ако сте опитвали Лазаня, и ви харесва, значи и този Турски Бюрек с Кайма на фурна ще ви хареса. Няма спор. 🙂 А сега, ви пожелавам Приятен Апетит и ще се радвам да го пробвате в моят вариант. И ако имате въпроси не се колебайте да ме попитате, ще се постарая да отговоря.

Турски Бюрек с Кайма на фурна

Ха ха, време е за дегустация, трябваше да видите учудената ми физиономия в този момент. Режа си залче, дъвча, преглъщам и се нахвърлям към чинията и не само аз бях така. 🙂 🙂

Турски Бюрек с Кайма на фурна

О, следващият път вече няма толкова дълго да се двоумя, ще действам скоростно! Хубав ден от мен! И не пропускайте да посетите моята страница във Facebook от тук . И групата за Кулинарни идеи, тук може да споделите ваши изпитани рецепти и кулинарни приключения. До нови срещи!

Коментари